
Лучани заборгували за воду – більше 6 мільйонів гривень. Тому для стримання зростання боргів КП «Луцькводоканал» вимушене застосовувати єдиний дієвий метод – відключення боржників. Даний радикальний метод застосовується до тих боржників, які ігнорують будь-які повідомлення про борг і не йдуть на контакт з працівниками водоканалу.
Ще раз переконуємось – лише відключення боржника від водопостачання змушує його бігти до каси. На свідомість багатьох впливають фоторепортажі, які робляться на прикладі їхніх осель. Щоб не потрапити на телеекрани чи інтернет-сайти та не осоромитись перед сусідами чи знайомими, боржник відразу знаходить кошти, щоб розрахуватися за спожиті послуги. В цьому мала можливість переконатися прес-служба водоканалу на черговому виїзному рейді з відключення боржників.
Працівники водоканалу у складі техніка, контролера, слюсаря завітали в одне з приватних помешкань на вул. Чехова. Тут проживає сімя з 4-х осіб, яка заборгувала підприємству 500 грн. Оплата не проводилась 4 місяці. Зрозумівши, що вони ризикують залишитись без води, поки контролер спілкувалася з жінкою, чоловік вже привіз квитанцію про оплату. Буквально за 5 хв. борг був повністю погашений.
Інший приклад – вул. Бічна, власник приватного будинку заборгував КП «Луцькводоканал» - 2737 грн. Це вже була третя спроба контролера поспілкуватися з боржником, яка врешті-решт виявилася вдалою. Зрозумівши, що фахівці водоканалу приїхали на перекриття, почав обіцяти, що протягом декількох годин сплатить борг. Проте, як каже заступник начальника відділу збуту Альона Дацюк - "Не можна вірити всьому, що люди говорять, нас дуже часто обманюють". - Тому змушені були перекрити воду. Після опломбування вентиля вводу чоловіку вручили акт про відключення. Правда в той же день боржник дійсно погасив заборгованість у сумі 1400 грн., ми знову підключили його будинок до водопостачання. До кінця місяця обіцяв розрахуватися повністю. Надіємось, що чоловік дотримається обіцянки. А якщо ні, знову залишиться без води. Тим паче, видно, що боржник не з категорії «бідних» - проживає в новому котеджі, займається підприємницькою діяльністю.
Не оминули і сусіда напроти по тій же вул. Бічній – здавалося б невеликий борг – 252 грн. Не здійснював платежів протягом 4-х місяців. Обстежили лічильник, виявили 80 неоплачених кубів! В грошовому еквіваленті – це 681 грн. Відповідно загальна сума боргу зросла до 933 грн. Щоб бути з водою, доки бригада водоканалу обстежувала сусідні будинки, боржник оплатив половину боргу.
Результативним виявився і візит до боржників, що мешкають на вул. І.Франка,30 – не встигли перекрити воду – боржник погасив всю суму боргу. Чекали «поки півень не клюне» і неплатники на вул. Клима Савури, 16/2 – боржник у власному дворі має майстерню по ремонту автомобілів. Борг перед водоканалом – 1287 грн. Впевнені, що своїх послуг власник автомайстерні без грошей нікому не надає То чому водою можна місяцями користуватися, не плативши за неї? Результат рейду - боржник оплатив частину боргу.
Коментує Альона Леонідівна Дацюк заступник начальника відділу збуту: - «Відключення боржника – це вже крайній метод, до якого ми вдаємось. Це робиться у випадках, коли люди не реагують на жодні попередження, не приходять до відділу збуту, щоб, наприклад, заключити угоду на поетапне погашення боргу (договір реструктуризації) І, як показує практика, більше половини боржників після такого відключення відразу сплачують усі заборговані кошти. Причому в повному обсязі. Важче боротися з тими, у кого немає ні роботи, ні грошей. З досвіду скажу, дуже часто не платять цілком платоспроможні люди. Тому з ними діємо жорстко – немає оплати – немає води! Деякі погоджуються гасити борг поступово. Тоді водоканал укладає з боржниками договір реструктуризації. Ми завжди йдемо назустріч споживачам, розглядаючи кожен випадок індивідуально».
Для КП «Луцькводоканал» важливо вчасно та у повному обсязі отримувати платежі за надані послуги, адже від цього напряму залежать своєчасні розрахунки з постачальниками, стабільна робота підприємства та безперебійне водопостачання в кожну оселю Луцька та приміських сіл. Наголошуємо, перевірки і рейди триватимуть і надалі – щоб не потрапити у халепу, розраховуйтесь за воду вчасно! Заплатити за воду та каналізацію лучани повинні до 25 числа поточного місяця.