
12 серпня в приміщенні коворкінг-центру «Репортер» відбулось засідання круглого столу на тему «Підвищення тарифів «заднім» числом». У заході взяли участь голова Волинського Інституту Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив Петро Лавренюк, представники Волинського обласного територіального управління Антимонопольного комітету України, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Волинській області, голови ОСББ, представники КП «Луцькводоканал» та місцеві ЗМІ.
Хочемо наголосити, що це вже друга зустріч на цю ж тему і всі питання стосовно підвищення тарифів та порядку їх застосування вже були обговорені із представниками «Луцькводоканалу» у тій самій залі «Репортеру» ще 12 липня 2014 року.
На думку Петра Лавренюка, у Водоканалі неправомірно здійснюють розрахунок за холодну воду, використовуючи метод, що порушує права споживачів. Він вважає, що тим лучанам, які «забули» чи не встигли до 30 червня заплатити за послуги водопостачання та водовідведення згідно показів квартирних лічильників, слід зробити перерахунок. «Чи позбавлений можливості «забудькуватий» споживач в серпні заплатити за воду по старій ціні?» - запитав Петро Петрович, на що отримав відповідь від начальника збуту КП «Луцькводоканал» Віктора Цвяка – «Інформування мешканців міста про зміну тарифів відбувалося всіма можливими шляхами і засобами, зокрема через місцеві інтернет-видання, телебачення, друковані ЗМІ, при безпосередньому спілкуванні із споживачами. Крім того, контролери підприємства розклеювали повідомлення на дошках оголошень під’їздів багатоквартирних житлових будинків із проханням розрахуватись за фактично спожиту по лічильниках холодну воду до 30 червня по старих цінах, бо з 1 липня ввійдуть в дію нові тарифи на воду. Тож говорити про те, що люди були необізнані - недоцільно. Звичайно, є ряд обставин, за яких споживач не міг своєчасно оплатити за спожиту воду (тимчасова відсутність у місті, перебування на лікуванні тощо). За умови наявності підтверджуючих документів, ці споживачі можуть звертатися у Водоканал щодо проведення перерахунків. Крім того, є споживачі, які детально щоденно аналізують використання енергоносіїв: електроенергії, газу, холодної та гарячої води, роблячи відповідні записи у своїх зошитах. Такий випадок у нас був. За результатами розгляду звернення споживача, Водоканал здійснив перерахунок».
Начальник юридичного відділу Анна Мисюк, в свою чергу, додала – «Варто пам’ятати не лише про свої права, а й про обов’язки – за отримані послуги необхідно платити! Ні для кого не секрет, що основне джерело надходжень Водоканалу – це своєчасна оплата споживачами за використані послуги. В свою чергу, в теперішній непростий час, в умовах постійного підвищення цін на електроенергію та природний газ, паливно-мастильні матеріали, запчастини та матеріали до автотракторної техніки, яка забезпечує своєчасну ліквідацію аварійних ситуацій, ми стараємось, щоб кожен лучанин був забезпечений питною водою гарної якості. Тому, я переконана, що між споживачами та Водоканалом повинні бути перш за все партнерські відносини. А якщо виникають будь-які питання, ми завжди готові до діалогу. І саме від усвідомлення мешканцями міста важливості своєчасної оплати залежить надійне функціонування Водоканалу та забезпечення кожного з нас цілодобовою питною водою».
Нагадаємо, що з 1 липня 2014 року ввійшли в дію нові тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення:
- централізоване водопостачання - 4,31 грн. за 1 куб. м (з ПДВ);
- централізоване водовідведення – 4,21 грн. за 1 куб. м (з ПДВ).
Загальна вартість послуг водопостачання та водовідведення становить 8,52 грн. за 1 куб. м (з ПДВ). Ці тарифи однакові і для населення і для юридичних осіб.
Прес-служба КП "Луцькводоканал"