1 жовтня, 2013 - 17:28

ВІКТОР ЦВЯК : «РОБОТА З БОРЖНИКАМИ НА КП «ЛУЦЬКВОДОКАНАЛ» ДАЄ ПОЗИТИВНІ РЕЗУЛЬТАТИ»

ВІКТОР ЦВЯК : «РОБОТА З БОРЖНИКАМИ НА КП «ЛУЦЬКВОДОКАНАЛ» ДАЄ ПОЗИТИВНІ РЕЗУЛЬТАТИ»

Жителі міста Луцька вже звикли до того, що в їхніх домівках вода є цілодобово й належної якості, бо КП «Луцькводоканал» працює стабільно і докладає максимум зусиль для забезпечення якісного обслуговування своїх споживачів. Однак не всі усвідомлюють, що стабільність в комунальній сфері залежить від кожного з нас.

 

Основне завдання будь-якого підприємства – отримання доходу. Цієї мети досягається і шляхом ведення тарифної політики, і звісно, роботою із боржниками. Саме на цих питаннях зосереджена увага начальника відділу збуту КП «Луцькводоканал» Цвяка Віктора Миколайовича.

 

 

Довідка. Цвяк Віктор Миколайович народився в місті Луцьку Волинської області. Має вищу освіту, у 2001 році закінчив Міжнародний науково-технічний університет у Луцьку, де здобув спеціальність – «екологія та охорона навколишнього середовища». На КП «Луцькводоканал» працює з 2001 року. Обіймав посади: 2001 р. – майстер цеху з експлуатації водопровідних мереж і споруд; 2002 р. – начальник інспекції водних ресурсів; 2003 р. – начальник цеху ВМ; 2005 р. – інженер ВОП; з 2006 р. – по даний час – начальник відділу збуту.

Одружений. Має 2 дітей. Хоббі – футбол, спорт, любить читати книги.

 

Віктор Миколайович, розкажіть, будь-ласка, про тарифну політику на підприємстві.

 

Тарифи на послуги водопостачання та водовідведення для населення КП «Луцькводоканал» поки що одні з найнижчих в Україні . Станом на 01.03.2012 року для лучан вони становлять 2,52 грн. за 1 м³ та 2.268 грн. за 1 м³ відповідно, Для порівняння: у Чернівцях – для населення водопостачання коштує 4,88 грн. за 1 м³; у Кіровограді – 4,42 грн. за куб води; в Ужгороді – 4,20 грн.; у Львові – 3,98 грн. за 1 м³.

Проте, діючі тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення не відповідають реальній собівартості. Рівень відшкодування населенням реальної вартості послуг за 1 півріччя 2013 року з водопостачання склав – 76,1%, з водовідведення – 72,4%. Як наслідок маємо збитковість підприємства, нестача обігових коштів, різке погіршення фінансового стану, збільшення плинності кадрів та зниження рівня кваліфікації працівників.

Таким чином, в умовах постійного підвищення цін на електроенергію та природний газ, паливно-мастильні матеріали, матеріали та запчастини, послуги сторонніх організацій та розміру мінімальної заробітної плати, собівартість послуг з водопостачання та водовідведення, які надає підприємство КП «Луцькводоканал» неухильно зростає. Отже, виходить, що ми щомісячно «залазимо» у борги через невідповідність тарифів для водопостачання та водовідведення.

 

Чи існують проблеми із розрахунками споживачів за надані їм послуги і що слугує причиною їх виникнення?

Більшість комунальників вважають коренем усіх проблем з якості надання послуг – незадовільний фінансовий стан комунальних підприємств міста, низький рівень життя мешканців та зношеність основних фондів організації. Водночас, самі люди звикли забувати, що комунальне господарство – це є власність територіальної громади і те, як воно працює, залежить від кожного споживача. Така байдужість, протягом останніх років, за долю єдиного надавача послуг з постачання холодної води та водовідведення, безкарність боржників, так і відсутність вагомих важелів впливу на останніх, – призвела до зростання заборгованості мешканців міста та навколишніх сіл перед КП «Луцькводоканал», яка на сьогодні складає близько 5 млн. грн. Невтішною є ситуація із заборгованістю юридичних осіб перед нашим підприємством, яка становить близько 5, 1 млн. грн.

Як наслідок, КП «Луцькводоканал» неспроможний в повному обсязі вести свою господарську діяльність, постійно боргуючи за податкові платежі та спожиті енергоносії енергопостачальним організаціям. Одночасно залишаються відкритими питання по заміні зношеного обладнання та водопровідних мереж, модернізації виробництва тощо.

Справжнім відображенням ситуації із наслідками відмови оплачувати або несвоєчасного внесення платежів за спожиті послуги є багаторічні дослідження працівників відділу збуту. Так, лише пенсіонери та працівники комунальної сфери, як ніхто, добре розуміють критичні наслідки збільшення заборгованості, тому і справно платять. В молоді, безробітних та підприємців побутує думка, що в разі збільшення заборгованості населення за послуги – банкрутство Водоканалу неминуче, але великих побоювань щодо наслідків такого розвитку подій у них не відчувається. Така собі констатація факту.

На мою думку, більшість населення має можливість і повинна платити за послуги. Боржники не повинні користуватися послугами Водоканалу за рахунок чемних платників. А про заборгованість споживачів – юридичних осіб, – взагалі обговорювати нічого! Лише 100 % оплата спожитих послуг.

 

Як вирішують дану проблему?

 

Зважаючи на описаний стан справ із наявною заборгованістю, вирішальним залишається покращення платіжної дисципліни серед споживачів підприємства. КП «Луцькводоканал» у своїх відносинах із споживачами використовує лише засади толерантності, взаємоповаги та розуміння. Цього ж сподівається на взаємин.

Відділ збуту активно проводить роз’яснювальну роботу серед споживачів, направляє боржникам повідомлення-попередження, в яких вказується, що в разі несплати боргу КП «Луцькводоканал» має право обмежити водопостачання та водовідведення. Розпочата та триває робота із виконавчою службою, яка полягає у проведенні зустрічей із боржниками, з’ясуванні їх платоспроможності, розгляді пропозицій щодо укладання договорів реструктуризації тощо.

Тому, для вирішення питання зменшення заборгованості населення за спожиті послуги перед КП «Луцькводоканал», відділ збуту підприємства (м. Луцьк, вул. Дубнівська, 26, 1-й поверх) запрошує своїх споживачів, які заборгували перед підприємством для проведення співбесід (досудове врегулювання) та, за потреби, розтермінування оплати заборгованості.

Лише взаємоповага та співпраця всіх учасників надання-отримання послуги призведе до очікуваного результату – послуги належної якості та в достатній кількості.

 

Віктор Миколайович, назвіть, будь-ласка, найбільших боржників КП «Луцькводоканал», яка робота проводиться з ними?

 

Найбільше «Луцькводоканалу» боргує державне комунальне підприємство «Луцьктепло», їх борг станом на 01 серпня 2013 р. перевищив 3 мільйони 793 тис. грн. Серед інших боржників: ЗАТ «Волинський шовковий комбінат» – 240 957,69 тис. грн., ТзОВ «Завод будівельних контрукцій» – 59 314,34 тис. грн., ПП «Імпалс» – 43 068,39 тис. грн., ПАТ «Луцький пивзавод» – 35 292,88 тис. грн., ТзОВ «Каскад-продакшн» ЛТД – 24 582,87 тс. грн., ДП «Укрспирт» – 18 158,05 тис. грн., ТзОВ «ТД Луцьккондитер» – 15 395,09 тис. грн., СГПП «Злата» – 12 202,44 тис грн. та ще 5 підприємств, борг яких становить до 10 тис. грн..

До вказаних споживачів вживаються ряд заходів для погашення існуючої заборгованості, зокрема:

- подання та розгляд справ в судових органах,

- досудове врегулювання шляхом проведення переговорів із керівниками підприємств, установ чи організації,

- розтермінування сплати заборгованості,

- обмеження в наданні послуг водопостачання та водовідведення

- розірвання договірних відносин та подальше від’єднання від послуг водопостачання та водовідведення.

Що стосується населення, маємо 32 адреси громадян з боргом за спожиті послуги яких більше 10 тис.грн. з квартири. Найбільші суми боргу перед КП «Луцькводоканал» мають мешканці, що проживають за такими адресами: вул. Конякіна, 12б/76 (23 410,29 тис. грн.), вул. Гордіюк, 4а/22 (22 331,80 тис. грн.) та Соборності, 31а/39 (21 867,33 тис. грн). По кожному із споживачів, відділ збуту володіє інформацією в повному обсязі.

 

Невже не існує примусових засобів впливу на «недобросовісних» споживачів?

 

На жаль, чинним законодавством, яким керується відділ збуту у своїй повсякденній діяльності, не передбачено суттєвих важелів впливу на боржників. Ми лише залишаємо за собою право обмежувати боржників у наданні послуг водопостачання та водовідведення. Надзвичайно ж дієвою є робота із судовими органами та державною виконавчою службою в частині прийняття судових позитивних рішень на користь Водоканалу та подальшого стягнення заборгованості шляхом опису та продажу майна боржників. Так, за результатами об’єднаних виїздів представників ДВС та КП «Луцькводоканал» в липні 2013 року, відпрацьовано 107 адрес боржників. Добровільно сплачено боржниками – 42,7 тис. грн., описано майно в 11 помешканнях, реструктуризовано заборгованості на суму 78,8 тис. грн. ( 29 споживачів), потребують повторного виїзду із дільничними інспекторами на 41 адресу.

Таким чином, систематична, попереджувальна та роз’яснювальна робота відділу збуту КП «Луцькводоканал» дала позитивний результат. Протягом липня 2013 року підприємству вдалося зменшити заборгованість за спожиті послуги з централізованого водопостачання та водовідведення на 724,3 тис. грн., в тому числі на 565,3 тис. грн. – заборгованість населення та на 159 тис. грн. – заборгованість юридичних осіб. Динаміка зменшення заборгованості – впевнений крок вперед і цю роботу ми повинні проводити надалі.

Побутують чутки, що незабаром на КП «Луцькводоканал» має з’явитися нова послуга – оплата за воду через Інтернет. Як ви ставитесь до цього?

 

Так, незабаром планується оновлення корпоративного сайту КП «Луцькводоканал», де буде передбачена можливість «он-лайн»-платежів за послуги водопостачання та водовдведення.

На сьогоднішній день споживачі підприємства використовують традиційні форми оплати за спожиті послуги, зокрема, через банківські відділення. Бузумовною перевагою Інтернету є те, що її можна здійснити в будь-якому місці і в будь-який час доби, адже не всі можуть знайти час і не в кожного вистачає терпіння чекати в черзі до каси банківських установ. Тому, неважливо як буде здійснюватись оплата за спожиті послуги, головне, аби вона була своєчасна та в повному розмірі, адже ми всіляко цьому сприяємо.

Прес-служба КП «Луцькводоканал».

Поширити: