17 лютого, 2015 - 14:56

У Луцьку тривають рейди з виявлення недооблікованих та неоплачених кубометрів води.

У Луцьку тривають рейди з виявлення недооблікованих та неоплачених кубометрів води.

   В 2015 році КП «Луцькводоканал» продовжує рейдові перевірки фактичних показників лічильників води. Справа в тому, що багато лучан приховують реальні спожиті кубометри води, тобто вносять у квитанції показники, менші фактичних. Відтак «Луцькводоканал» щомісяця недоотримує сотні тисяч гривень.

   Нагадаємо, що в  2014 році КП "Луцькводоканал" ініціював  проведення масштабних перевірок показників лічильників  холодної води у помешканнях лучан багатоквартирних будинків (4 і більше поверхів).
   Основною метою рейду є виявлення спожитих, але неоплачених кубометрів води.
Зазвичай, лучани самі подають показники лічильників або їх знімають контролери. Однак тривалий аналіз нарахувань засвідчив невпинне падіння обсягу спожитої води відповідно до поданих показників квартирних лічильників. Відтак, маємо сотні помешкань, де щомісячне нарахування становить по 1 кубометру води, тоді як в середньому по Луцьку споживання води становить 5,1 м³ на одне помешкання. Адже важко припустити, що 1 куба води достатньо для щоденних санітарно-гігієнічних потреб (душ, прибирання, прання, миття посуду тощо) для сім'ї з трьох чоловік. Висновок один – вода недообліковується.
   В рамках рейду контролери підприємства поетапно опрацьовують всі райони міста. Кожен з контролерів щомісячно обходить певну кількість умовно визначених помешкань. При цьому, контролер повинен не просто записати цифри у відомість, а ретельно оглянути технічний стан лічильника, цілісність та наявність пломб на гайках з'єднання, наявність витоків у сантехнічному обладнанні. Лише потім, узагальнивши та все підрахувавши, -  подати зведені дані на розгляд техніку.
Загалом, більшість лучан є сумлінними платниками та вчасно, і що головне, - в повному обсязі -  розраховуються за воду. Приємно й те, що серед перевірених житлових будинків траплялися й відповідальні споживачі, які навіть завчасно розраховуються за використання води.  Проте є й громадяни, які вдаються до різноманітних хитрощів, подають у водоканал «недостовірну» кількість кубів, яка була використана, але не оплачена, завдаючи таким чином збитки водоканалу.
   Так, з 17 грудня 2014 року по 31 січня 2015 року працівниками підприємства опрацьовано 392 багатоквартирних будинків 4-х і вище поверхів. При цьому, у ході перевірки виявлено 76 841 м3 холодної спожитої, але неоплаченої води, що в грошовому еквіваленті складає 654 685,32 грн. – це та сума, яку підприємство  недоотримало за надані послуги водопостачання!
«Будь-яка спроба ухилятися від оплати за спожиті послуги є неприпустимою та незаконною, що, в свою чергу, завдає чималих збитків Водоканалу, адже фактично, це можна розцінювати як крадіжку. Треба розуміти і мати на увазі, що оплата має проводитися за фактично використану послугу!!! Зважаючи на те, що з тих чи інших причин, контролер не в змозі зняти покази всіх лічильників,- споживач повинен самостійно щомісяця відображати фактично використані куби при оплаті житлово-комунальних послуг. Проте, як тільки контролери виявили порушення у вигляді неоплачених кубів, на споживача чекає «щедре преміювання» у вигляді боргу. При цьому суми боргу різняться – від 170 грн. і сягають 4541 грн.!» - наголошує начальник відділу збуту Віктор Цвяк.

Надаємо ТОП-10 споживачів, у помешканнях яких виявили найбільшу кількість прихованих  неоплачених кубометрів води:

№ п/п

Адреса споживача

Кількість кубів

Виставлено до оплати, грн.

1

Кравчука, 46Г/24

533

4541,16

2

Дружби Народів, 15/66

532

4532,64

3

Грушевського, 1/289

522

4447,44

4

Кравчука, 44/86

478

4072,56

5

Гончара, 7/9

388

3305,76

6

Зацепи, 12/2

387

3297,24

7

Соборності, 37Б/51

376

3203,52

8

Соборності, 31А/37

367

3124,84

9

Кравчука, 11В/55

347

2956,44

10

Київська, 3/4

342

2913,84

   Як правило, пенсіонери, люди з низьким та середнім достатком боргують рідко. Чого не скажеш про молодь, небідних підприємців, у яких часто в дворі стоїть по дві машини, мешканців новобудов, які, придбавши житло в елітному будинку вважають, що вода у їхніх домівках повинна бути безкоштовною. Підтвердженням цього є результати рейду. Найбільшу кількість прихованих кубів води виявлено у «нових» районах -  на вул. Кравчука, 11б – 1 651 м³, що в грошовому вимірі становить 14 066 грн.,  Кравчука, 11в – 1 226 м³ (10 446 грн.), вул. Сухомлинського, 4а – 1 080 м³.
    Є окрема категорія людей, які оплачуючи за комунальні послуги, щомісяця подають до оплати за воду 1-2 куби, не дивлячись на лічильник, бо він встановлений у важкодоступному місці, при цьому на 100% впевнені, що вони є сумлінними платниками. Картина кардинально міняється коли до таких господарів приходять контролери і, не дивлячись на те, де знаходиться лічильник та  як важко до нього доступитись, контролер знімає фактичний показник. В таку халепу потрапив мешканець одного з будинків по вул.  Кравчука, на лічильнику якого виявили 478 неоплачених кубів. Побачивши в квитанції суму боргу, яку водоканал виставив до оплати (4 072,56 грн!!!), власник заметушився. Тут доречна приказка: «Очі не бачать – серце не болить!». Спочатку він відмовлявся платити різницю, яку йому нарахували, мовляв: «За воду я завжди платив вчасно! Звідки міг взятися такий борг? Скоріше за все в мене несправний лічильник.». В присутності споживача  державним повірником було проведено позачергову повірку лічильника, щоб переконатися чи дійсно бува лічильник не накрутив зайвого. За результатами обстеження - ніяких несправностей в роботі лічильника виявлено не було. І тут вже діватися нікуди. Споживач оплатив більше 4 тис. грн. «неочікуваного» боргу. Висновок напрошується сам по собі  - боржниками стають цілком платоспроможні люди, які наростили борг в основному через неуважність.
   Подібна ситуація трапилася і з мешканкою однієї з квартир на  бул. Дружби Народів, 15, на лічильнику якої виявили 271 кубів неоплаченої води. В наступному місяці, отримавши квитанцію з боргом 2 308,92 грн., власниця оплатила 1 100 грн, решту – реструктуризувала на 3 місяці.
   Разом з цим в ході перевірки було виявлено ряд правопорушень, пов'язаних з експлуатацією засобів обліку води, а саме: неробочий стан лічильника, зірвані пломби на гайках з’єднання лічильника, відсутність тавра державного повірника.  Контролерами були складені акти виявлення порушень, відповідно до яких таким споживачам доведеться сплатити штраф.
У зв’язку з цим КП «Луцькводоканал» нагадує, що лічильник є власністю споживача, він несе відповідальність за правильну його експлуатацію, термін повірки і цілісність пломб. Самовільне втручання у роботу лічильника може призвести лише до додаткових витрат: розрахунок витрат води за несанкціоноване втручання в роботу лічильника, позачергова його перевірка, ремонт, а у більшості випадків - його заміна, оскільки лічильний механізм виходить з ладу.  Ми закликаємо лучан звертатися до КП «Луцькводоканал», якщо помітили збої у роботі лічильника. Так Ви уникаєте неприємностей.
   Хочемо наголосити, що перевірки і рейди триватимуть і надалі, щоб не довелося сплачувати  «неочікувані борги» та штрафи  - проявляйте пильність та своєчасно розраховуйтесь за спожиті послуги.
   Слід пам’ятати, що слідкувати за фактичними обсягами споживання води повинні перш за все самі мешканці. Саме вони зобов’язані до 30 числа розрахункового місяця фіксувати їх та оплачувати за використані об’єми питної води.


Прес-служба КП «Луцькводоканал»

Поширити:
   В 2015 році КП «Луцькводоканал» продовжує рейдові перевірки фактичних показників лічильників води. Справа в тому, що багато лучан приховують реальні спожиті кубометри води, тобто вносять у квитанції показники, менші фактичних. Відтак «Луцькводоканал» щомісяця недоотримує сотні тисяч гривень." data-share-imageurl="">